Het is de trend: met wisselbare, geanimeerde lichtreclame wordt steeds meer ingespeeld op de actualiteit. De ideale dragers voor al die bewegende beelden? LED-schermen met dynamische content. Haco Digital Signage plaatste zo’n haarscherpe blikvanger bij het nieuwe McDonald’s HQ in Utrecht!
Van Amsterdam naar Utrecht
McDonald’s Nederland voltooide onlangs de verhuizing van haar hoofdkantoor vanuit Amsterdam naar Utrecht. Daarbij is de blik van McDonald’s vooral gericht op de toekomst. Het nieuwe gebouw, Central Park, is volledig toegespitst op duurzaamheid. Dankzij de ligging in het stationsgebied is het ook met het openbaar vervoer goed bereikbaar. McDonald’s nam haar intrek op de 13e en 14e verdieping.
Haco Digital Signage heeft met Elektrotechnisch Advies & Installatiebureau Meurs samengewerkt bij het uitwerken en installeren van een dynamisch inzetbaar LED-scherm in de hal. Het doel: sfeerbeelden afwisselen met praktische inzetbaarheid in de vorm van presentaties.
LED schermen: lichtreclame in beweging
Scrollende teksten, reclameboodschappen, filmpjes van producten… met wisselbare, geanimeerde boodschappen wordt steeds meer ingespeeld op de snel veranderende actualiteit. Zo is een relatief nieuwe trend ontstaan: LED-schermen met dynamische content.
De attentiewaarde van een LED scherm is hoog en de content is flexibel. Een mededeling doen? Een nieuwe campagne uitrollen? De installatie kan op afstand worden bediend waardoor met enkele muisklikken de content kan worden aangepast, en de installatie is ‘frontservice’ waardoor ook toekomstig onderhoud eenvoudig is uit te voeren.
Met dit gebruiksgemak zijn LED-schermen een prima investering; ze verbruiken weinig stroom en de boodschap is altijd actueel.
Realisatie
Als Utrechts/Nieuwegeins bedrijf zijn we natuurlijk trots dat we dit project mochten doen. En zo’n montageklus op de 14e verdieping brengt natuurlijk ook wel een extra uitdaging met zich mee. Want hoe breng je zo’n groot scherm naar boven? In het ontwerp- en productieproces moest rekening gehouden worden met de lift waar alles in moest passen. Zodoende werd het geheel opgedeeld in stukken van elk 1,40 m. die ter plaatse weer werden samengevoegd. Het beeld heeft een pixeldichtheid van 3mm. Genoeg voor een haarscherp beeld, ook van dichtbij.
Het resultaat
Wie aankomt op de 14e verdieping, kan er niet omheen. De grote gele “M” siert het trappenhuis en het LED-scherm laat een heerlijke burger zien. Of misschien wel een heel nieuw menu. Of misschien wel een filmpje met de geschiedenis van McDonalds, zoals Haco die ook al eens zo mooi in beeld bracht bij de lichtreclame bij McDonald’s in Best. De samenwerking tussen Haco en McDonald’s gaat namelijk al ver terug in de tijd en we zijn onverminderd trots op wat we samen hebben bereikt. We wensen McDonald’s Nederland heel veel werkplezier op deze mooie locatie!
Deel bericht: